Koloběžka MIBO GT – Gran Turismo – bestseller letošní sezóny

Zrodila se koloběžka. Je vlastně stejná a přitom úplně jiná, než ostatní koloběžky. Dostala jméno Gran Turismo, ale všichni jí říkají „GT“.

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-01 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-02 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-03

GT ještě než se narodilo, mnoho lidí po ní toužilo. Já sám byl velmi zvědav a když jsem si poprvé tento úžasný kousek vypůjčil, srdce mé křičelo známou repliku z filmu Limonádový Joe: „Musí být mou!“ 🙂

Z úvodu jste jistě pochopili, že moje recenze, či spíše dojmologie na téma Mibo GT, bude laděná pozitivněji. Koloběžku mám nicméně již téměř půl roku a podělím se s vámi se vším, co jsem o ní zjistil. Tento článek by mohl mít tedy podtitul – „Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mibo Gran Turismo a báli jste se zeptat“ 😉

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-22 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-23 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-24

V jinak poklidné rožnovské firmičce Mibo bylo před výrobou finálního prototypu nebývale živo. Hlavní konstruktér a zakladatel – Břéťa Michálek, dvoumetrový statný beskydský ogar má tendenci většinu koloběžek stavět na míru koloběžkářům vyšší postavy a vyšší váhy. Stroje Mibo jsou známy svou houževnatostí, která hraničí skoro až s nesmrtelností v jakémkoliv prostředí. I to je důvod, proč spousta zákazníků na značku nedá dopustit a příští koloběžka bude zase a vždy pouze Mibo. Nicméně po dlouhých a horlivých debatách převládl názor udělat GTčko o něco kratší a oproti běžné produkci subtilnější – samozřejmě se zachováním výborné pevnosti a odolnosti. Sportovní a elegantní Gran Turismo cílí na jezdce konfekční postavy okolo 180 cm (+15/-30 cm).

Stupátko a světlost

Nášlapná plocha byla oproti modelu Malaga zkrácena na 40 cm (od krku po chránič paty), celé stupátko je pak dlouhé přibližně 52 cm. Na koloběžce stále máte pro chodidla dostatečný prostor, ale kratší stupátko zajišťuje vyšší tuhost při zachování dobré váhy a lepší průchodnost terénem. Šíře stupátka po celé jeho délce dělá 8 cm.

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-10 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-11 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-12

Podlaha sestává ze dvou jeklů čtvercového průřezu o šíři 25×25 mm. Výška nášlapu u paty činí cca. 70 mm, výška nášlapu špičky boty u krku koloběžky pak 83 mm (odchylka měření max. 2 mm). Z toho si můžete spočítat samotnou světlost – vpředu 58 mm, vzadu 45 mm. Sklon stupátka není nikterak velký, ale přesto jej při jízdě po horší cestě oceníte. Výška náběhové hrany nad zemí je cca. 64 mm.

Díky nízkému jeklu a vhodně zvolené světlosti se na svých výletech nebo vytrvalostních závodech tolik nenadřepujete.

Řidítka a krk

Dlouhý štíhlý krk je znakem krásy a elegance přehlídkových mol a platí to v tomto případě i pro koloběžku Gran Turismo. Jekly krku rámu mají z boku šíři 15 mm a z pohledu jezdce 30 mm. Oba jekly zpevňuje spojka s logem GT v takřka ideální výšce – velice rychle si zvyknete koloběžku přenášet úchopem ze horní rámový jekl pod spojnicí – v této poloze je koloběžka perfektně vyvážená a na manipulaci s ní či nošení do schodů vám postačí pouze jedna ruka.

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-19 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-20 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-21

Co ještě musím vyzdvihnout je možnost uchycení dvou košíků na lahev ve spodní a horní části krku. Každý si košík upevní tam, kde mu to vyhovuje více. Jedete-li na delší výlet, sluší se říci, že litrová lahev se vleze pouze do spodní pozice. Mně vyhovuje více lahev níže a horní pozici možná využiji na umístění malé brašničky na nářadí nebo mobilní telefon.

Použitý představec, stejně jako u většiny produkce Miba, je typu A-head. Můžete si tedy koloběžku do jisté míry uzpůsobit své výšce a preferencím úchopu. V základu jsou použity tzv. vlaštovky, které můžete otočit a snížit tak pozici rukou o cca. 5 cm. Další variabilitu nabízí čtyři centimetrové podložky pod představcem. I jezdec výšky 160 cm nebude mít problémy vyladit si kokpit k obrazu svému, stejně jako vyšší koloběžkář bude volit opačnou strategii. Pokud už se vám nechce dupat prudký kopec a seskočíte, kolobka se do kopce za představec velmi dobře tlačí, případně můžete vedle ní do kopce při závodu běžet a druhou rukou zkontrolovat tepoměr 🙂

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-25 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-26 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-27

Za zmínku stojí rovněž stojánek, který je u GT umístěn na krku co nejníže a je i zkrácen oproti jiným modelům. Váží méně, nezavazí a denně jej využijete nespočetněkrát. Jeho konstrukce umožňuje stojánek „vykopnout“ nohou dopředu i dozadu a při manipulaci s ním stačí použít nohu.

Kola a obutí

Dnešním standardem u koloběžek značky Mibo jsou dvoustěnné ráfky a není tomu jinak ani u GT. Přední kolo o velikosti 28 palců s radiálním výpletem je obuto do hladkého pláště Vredestein Fiammante DuoComp, který zvládne tlak až 9 barů. Zadní dvacítka rovněž s atraktivním radiálním výpletem obouvá plášť Vredestein Moiree s tzv. negativním vzorkem. Jedná se o hladký plášť, který má dezén zapuštěný dovnitř, podobně jako třeba u automobilů. Je širší, než plášť přední, má 1,3 palce (20“x1.30“ / 35-406) a nahustíte jej na 5,5 bar. Plášť díky vzorku a použité směsi skvěle sedí na asfaltu i při horších povětrnostních podmínkách. Projel jsem na GT mnoho rychlých zatáček a plášť mě vždycky podržel, zmíním tu nejznámější – zatáčka Kevina Schwantze při štafetovém závodu Masaryk Wheel – plášť zřejmě vydrží více, než moje nervy 🙂

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-13 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-14 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-15

O brzdění se starají ráfkové brzdy Shimano, které svou funkci plní naprosto dostatečně. Nadšenci by po výměně přední vidlice mohli osadit i brzdu kotoučovou – sám jsem zvědav, jakých úprav GTčka se v budoucnu dočkáme.

Náboje na GT jsou klasicky Novatec – je to nicméně jedna z komponent, která se za roky osvědčila a jedná se o skutečně výborné náboje snad pro všechny případy.

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-07 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-08 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-09

Pro koloběžky Gran Turismo byly vyvinuty speciální užší blatníky, které koloběžce velmi sluší. K dispozici bude několik barevných variant, takže kreativitě se meze nekladou.

Barvy pro GT

Výše zmíněné blatníky budou ke koupi v 7 barevných variantách, můžete tak koloběžku vyladit dle své estetiky – výrobce dává zákazníkovi širokou paletu možností, jak se realizovat. Ke čtyřem základním barevným variantám – šedé, tyrkysové, reflexní žluté a reflexní zelené můžete vedle blatníků koloběžku zkrášlit i různobarevnými polepy a místo kol černých si lze přát kola bílá. Podobně i představec a řidítka se budou prodávat vedle černé varianty i v bílé barvě.

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-04 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-05 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-06

Brněnský obchod Cyklospeciality k základním barvám přidává i závodní „BRG Edition“ – British Racing Green znáte mj. z aut Jaguar z jejich nejlepší závodní éry. GT v edici BRG doplněná o bílá kola budou zářit na všech výletech i na závodních tratích.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sto lidí, sto chutí – takto přemýšleli v Mibu a ve třech vzorkových prodejnách v Brně, Praze a Plzni bude v nabídce kompletní škála barevných variant nového GT s kompletním příslušenstvím.

GT přináší do koloběhu svěží vítr a individualizaci.

GTčko je super!

Koloběžku Mibo GT jsem si koupil jako předfinální prototyp ve fázi, kdy už na ní prakticky nebylo co zlepšovat. Testuji již téměř půl roku stejný kousek, který bude od února k mání na pultech.

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-16 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-28 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-29

Koloběžku nikterak nešetřím a jezdím na ní nejen po silnici, ale občas i pořádným blátem a na sněhu. Držel jsem se hesla „jak na nový rok, tak po celý rok“ a vyrazil s cyklisty na tradiční Novoroční vyjížďku, kterou letos zpestřila na Brno velmi bohatá sněhová nadílka. V uplynulé sezóně 2015 jsem absolvoval velkou řadu projížděk i celodenních výletů, zúčastnil se dvou koloběžkových závodů – Blanenské desítky a štafetového Masarykova kolečka. Moje bílé GT toho má již hodně za sebou a mě neopouští nadšení pokaždé, když na něm znovu vyjedu.

Moje žena se po prvním svezení na dovolené v Rožnově bleskově rozhodla doplnit svou koloběžkovou stáj o poslední volný prototyp v původní tyrkysové barvě. Od té doby začala jezdit do práce 3x delší trasu z nadšení pro krásu jízdy na GTčku. Na fotkách si jistě všimnete upraveného řízení oproti standardu – Janka zvolila otočené vlaštovky a má seřízlou trubku vidlice. Košík preferuje v horní pozici.

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-17 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-18

Hodilo by se napsat i nějaké to negativum, ale žádné mě nenapadá – snad jen, o něco hůře se s ní jezdí výtahem, ale všechno se dá řešit! 🙂

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-30

Jakožto homo socialis nebo chcete-li, člověk družný, nechávám na výletech či jen tak při krátkých projížďkách svézt i ostatní a slečna GT zanechává v každém pozitivní dojem.

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-friends-01 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-friends-02 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-friends-03

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-friends-04 zkuskolobku-mibo-gt-recenze-friends-05

Mibo GT je rychlá, lehká a pohodlná koloběžka, která se klukům z Rožnova hodně povedla. Není divu, že na ní teď jezdí celý Mibo tým. Gran Turismo je skvělá volba pro rychle se formující fenomén fitness koloběhu. Je vhodné jako dostatečně pohodlný výletní speciál s parádním zrychlením, když je potřeba. Pořiďte si ke své stávající menší městské koloběžce GTčko a rozšiřte výletní perimetr, zkuste poměřit síly ve stále častějších hobby závodech – GT rozšíří váš potenciál.

Koloběžku Mibo GT si můžete vyzkoušet a zakoupit v prodejně Cyklospeciality na Hybešově 14 od začátku února 2016.

Těšíme se na všechny zákazníky, kterým novou koloběžkou Mibo GT uděláme radost.

zkuskolobku-mibo-gt-recenze-32

Blanenská desítka – foto Petr Lindner / Masaryk Wheel

Autor: Petr „Rtep“ Mejsnar

Koloběžku MIBO GRAN TURISMO můžete zakoupit v Cyklospecialitách.

cyklospeciality-mibo-gran-turismo-gt

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Blue Captcha Image
Refresh

*